Sommertid er festtid! Hvis du planlægger en sommerfest i din virksomhed, skal du sørge for, at den bliver en succes. I dette blogindlæg giver vi dig nogle tips til, hvordan du kan arrangere en god fest, som dine medarbejdere vil elske. Vi har alt fra valg af det rigtige sted til valg af den perfekte menu – vi har styr på det. Så læs videre og begynd at planlægge!
Vælg det rette sted
Det første skridt i planlægningen af en god firmafest er at vælge det rigtige sted. Tænk over, hvem der skal deltage, dit budget og eventuelle særlige aktiviteter, du ønsker at inkludere i dit arrangement. En restaurant eller bar kan være velegnet til en mindre forsamling, mens en festsal eller et udendørs område kan være perfekt til større fester. Sørg for, at stedet har plads nok til alle, så der ikke bliver overfyldt. Gør dig umage og find det bedste venue til jeres sommerfest med firmaet, som er med til at skabe rammerne for en god fest.
Mad og drikke
Når du har valgt stedet, er det tid til at tænke på, hvilken mad og hvilke drikkevarer du vil servere til festen. Overvej lokale retter og regionale favoritter, da disse ofte er populære valg. Hvis du har et stramt budget, kan du vælge enklere mad som f.eks. sandwiches eller fingermad, der kan tilberedes i store mængder, i stedet for at vælge en mere enkel mad noget dyrere. I forbindelse med drikkevarer kan du tilbyde både alkoholiske og ikke-alkoholiske drikkevarer, så du kan imødekomme alles præferencer.
Dekorationer og underholdning
Hvis du tilføjer dekorationer og underholdning til din fest, vil det være med til at skabe en festlig stemning og gøre det sjovere for alle. Tænk over arrangementets tema – er det en strandfest eller måske et karneval? Måske der er en ansat som har en skuespiller uddannelse, som kan lave en sjov sketch der kan få folk til at grine? Dekorative bannere, balloner, serpentiner og andre rekvisitter kan alle være med til at sætte scenen. Du kan også hyre levende musik eller DJ’s, afholde en udendørs sportsturnering eller arrangere holdspil som f.eks. charader for at holde folk underholdt hele aftenen.
Til slut
Endelig må du ikke glemme at sørge for at stemningen er i top. Det er vigtigt, at alle trives til festen. Hvis i er mange i firmaet, så kan det være en fordel at dele medarbejderne op i mindre grupper, i matchende typer, så der ikke opstår tumult eller problemer i løbet af aftenen.