Blog Detail

  • Home
  • Hvad er en pressemeddelelse og hvordan kan den bruges i servicebranchen?

Hvad er en pressemeddelelse og hvordan kan den bruges i servicebranchen?

Servicebranchen handler sjovt nok om at udøve en eller anden form for ydelse – oftest i form af services, tjenester eller handel. Der er altså mange virksomheder, som falder under denne definition. Pressemeddelelsen er brugbar, og i nogle tilfælde nødvendige, i disse brancher.

Hvad er en pressemeddelelse?

En pressemeddelelse er kort artikel som virksomheden skriver og udsender til forskellige medier. Traditionelt var det i nyhedsbreve og/eller aviser, men i dag bliver sociale medier og virksomhedernes egne hjemmesider også ofte brugt til dette.

Pressemeddelelsens rolle i servicebranchen

Pressemeddelelsens funktion er at komme med en nyhed eller historie omkring virksomheden som man ønsker, skal fange kunders opmærksomhed. Derfor er det også en enorm vigtig kommunikationskanal for servicebranchen.

Servicebranchen kan gøre stor brug af disse meddelelser, da de har brug for tæt kundekontakt med den almindelige borger, som ikke nødvendigvis følger med i firmaets årsrapport eller lignende.

Kundekontakt er vigtigt på alle punkter

Kundekontakt er den enorm del af serviceindustrien, da alle i servicebranchen tilbyder en eller anden form for tjeneste. Eksempler på virksomheder, som er en del af servicebranchen kunne være:

  • Håndværkere – såsom tømrer, VVS’er, osv.
  • Restauranter – både tjenere og kokke, men også ejerne af restauranterne.
  • Handelsvirksomheder – såsom supermarkedskæder, byggemarkeder, smykkebutikskæder, osv.

Disse er alle en del af servicebranchen, og alle eksemplerne har direkte kontakt til kunden. Dog kræver disse type virksomheder også, at man har tæt kundekontakt gennem sociale medier eller på deres hjemmeside. Dette vil tiltrække nye kunder og/eller give information, som kan hjælpe kunderne.

God kommunikation giver også god service

God ekstern kommunikation resulterer ofte i god service. Det er nemmere for kunderne at forholde sig til ændringer i virksomheden, hvis de bliver fortalt om dem i god tid, og dette kan gøres gennem en pressemeddelelse.

Pressemeddelelsen er en nem måde at skabe tættere kundekontakt og holde dine kunder opdateret.