Jeg elsker gå-ture, og jeg ved Dexter eeeelsker det. Vi har vores lille rutine, så hver morgen kl 9 går vi en tur,  triller rundt og ser på verden med hans p.o.v - en hel ny verden, og 20-30 min efter, er han klar på en lille lur og falder i søvn. Camilla kom forbi og guidede mig igennem en lille serie af øvelser som jeg lavede i de 20-30 min han sov i barnevognen. Jeg kan allerede mærke i min krop at jeg har lavet øvelserne, så det må betyde de effektive;) Dem SKAL jeg lave den næste uge!!! Jeg har lovet hende det;) Meeen måske ikke lige imorgen, fordi jeg skal ud i aften... WUHUW :) Jeg har ikke fået trænet regelmæssigt som jeg virkelig gerne ville, men Dexter blev syg, det varede længere end meningen var, at få startet op igen, efter han blev rask. Faktisk er jeg røget helt ud af at overhovedet, at være i gang. Og han er SÅ frisk. Så lige nu er "min syge søn'" en undskyldning jeg slet ikke kan bruge.

Ikke flere undskyldninger. Jeg vil så gerne i form igen, så jeg må lige uppe mit game lidt.

Se 6 effektive øvelser i videoerne nedenfor. De skal ikke laves i en bestemt rækkefølge men kan laves som man selv vil det. Men husk at gentage øvelserne flere gang, feks 8 gange a 2-3 gange.

Lunges med barnevogn - 2 frem og tilbage 2

Tag et stort skridt og bøj ned i begge knæ. Husk at dit forreste knæ skal være over din ankle. Du skal være forsigtig når du bøjer ned i begge knæ og hofterne skal pege lige frem. Turen tilbage kræver lidt balance og koordination. Gentag to gange frem og tilbage dvs. 8 store skridt - hold en pause og gentag igen af 4 omgange.

 

Single Leg Balance - med barnevogn

Placer dine fødder og ben i hofte bredtes afstand. Forsigtigt løfter du dit venstre ben op og bagud samtidigt med at dine arme strækkes frem (vognen triller fremad) Ret kroppen op, tag benet ned og placer kun tåen i gulvet mellem hver gentagelse. Din core og balance er yderst aktiveret i denne øvelse :) Gentag 5 på hvert ben af 2 omgange.

Lunges - med barnevogn

Lunges med barnevogn - 2 frem og tilbage 2 Tag et stort skridt og bøj ned i begge knæ. Husk at dit forreste knæ skal være over din ankel. Du skal være forsigtig når du bøjer ned i begge knæ og hofterne skal pege lige frem. Turen tilbage kræver også lidt balance of koordination. Gentag to gange frem og tilbage dvs. 8 store skridt - hold en pause og gentag igen af 4 omgange.

Træning af taljen 

Stå med siden til - stræk armen op og placer kun den ene tå i gulvet/underlag. Nu sænker du armen ned og løfter knæ op således at albue og knæ mødes på ydersiden af kroppen. Hold et aktivt flow under hele denne øvelse og husk at bøj i din talje. Gentag dette 8 gange på hver side af 2 omgange.

JumpSquats - med barnevogn

Lås barnevognen - hold fast i stellet. Kom op i en bred position med dine ben og bøj ned i begge knæ - pas på din lænd, undgå at svaje - hop op mod loft/himlen. Dine fødder skal løftes væk fra gulv/underlag og du kan bruge dine arme som energi til at komme lidt højre op ved at give slip på stellet og presse dennes langs din krop i hoppet. Det er vigtigt du kommer helt ned på hælen og også sætter af herfra ved hvert hop. 5/6 gentagelser a hold en pause og gentag denne øvelse - så mange gange du kan overskue det (min 2. omgange)

Træning af Baller (og talje)

Lås barnevognen - hold fast i stellet. Kom ud i en bred position med dine ben og bøj ned i begge knæ - pas på din lænd undgå at sveje.Bøj ned i begge knæ og her nedefra løfter du dit venstre ben op og ud til siden 8 gange på hvert ben. Benet behøver ikke være højt men gør man dette (som Saseline gær på videoen) får man også aktiveret taljen. Gentag denne øvelse af 2 omgange

 

Håber øvelserne hjælper med at stramme ballerne op tilbage til hvor de skal sidde ;) God træning.

Og så hjælp mig lige lidt med noget motivation i kommentarfelterne... Er det også svært for dig, at komme ordenligt ind i en rutine? Eller har du gode råd til, at holde motivationen oppe? Hit me... :)

 

Af Camilla Malmberg & Saseline

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Likes

Comments