Core

Her er to variationer af core øvelsen. Den første video er for begyndere, og video nedenunder er når man føler sig klar på at opgrader sværhedsgraden en smule. Mærk selv efter hvordan det føles for dig.

 

1. Lig ned på gulvet eller dit underlag. Stræk benene op mod loftet – gerne så strækte ben som muligt. Løft nu armene op mod loftet – lige op ikke ind mod benene Løft så højt op mod loftet som muligt – gentag 10 gange – bøj knæene ind til brystet og hvil nakken i gulvet – hold en kort pause og gentag ialt 3 omgange.

2. Gentag derefter same bevægelse men denne gang skiftevis højre og venstre løft stadig op mos løftet. Gentag 10 gange – hold pause og gentag ialt af 3 omgange ialt.

3. Kom op og sid – samle hænder og strækte arme frem foran kroppen Placer fødder i gulvet med bøjet ben. Nu læner du dig tilbage og holder fat i din core og forbliv i en bouncende bevægelse op/ned. Tænk øvelsen så minimal som muligt og husk at træk vejreOpLit. Hold en lille pause – I et lille stretch med armene bag rygge og med bøjet arme. Gentag det hele igen 10 ad gangen ialt 3 omgange.

Planken

Modificeret planke men skiftevis højre og venstre ben ud. Husk at hænderne placeres under skulderen og undgå at svej i ryggen især når begge ben er ude i den fulde planke.

Det en blanding af BARRE/Functional træning - med egen kropsvægt og en masse core træning

Barre (Sides, Ass Attack og kordination af kroppen)

Start med at strække armene ud til siden og roter kroppen fra side til side - kom godt udover siderne. Nu placerer du højre for forrest og venstre bagerst – vender bryst og hofter frem og holder center af kroppen lige. Bøj ned i begge knæ og tænk numsen ned mod gulvet. Tilt nu dog over til siden og rør (hvis muligt gulvet) skift over på modsatte side – gentag 10 hange ialt 5 til højre og 5 til venstre.

Hold pause og gentag ialt 3 gange.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Likes

Comments