Så er vi på vores tredje lørdag, hvor vi træner med baby. I har responderet så godt på det og det er simpelthen så fedt og motiverende, at vide, at I træner med derude og kan bruge øvelserne.

Bliv endelig ved med, at sende jeres feedback :) Vi har kun 2 nye øvelser denne omgang, fordi meningen er at i skal gentage de øvelser vi har lavet i de første to indlæg, blive 'bedre' og stærkere mens de udføres, og langsomt tilføjer vi flere øvelser til.

Klik her for video 1 og klik her for video 2.

Mave øvelser med baby

  • Placer din baby på gulvet og underlaget, og placer hænderne ved baby's knæ (sørg for ikke at ramme babyen med dine knæ)
  • Træk derefter højre/venstre knæ ind under brystet og tag det stille og roligt (Alternativ kom ned på dine albuer og lig babyen længere fremme evt. så baby's hoved er tæt på dine hænder)
  • Planke placering - hænderne skal under skuldrene og løft dig op, hold fast i din core (navlen ind til rygsøjlen) og spænd op i baller/ben. Hold hele din krop aktiv under denne øvelse.

Squats med baby

  • Hold baby godt fast enten med ansigtet med dig selv eller væk fra dig.
  • Placer nu dine fødder og ben i hoftebredde (parallelle fødder) bøj ned i benene og pas på IKKE at svaje i lænden.
  • Bøj fremover og stik numsen bagud og når du strækker dine ben igen - så aktiver dine BALLER og pres hofterne frem.
  • Gentag dette så meget som muligt - det må ikke gøre ondt eller være ubehageligt at udfører øvelserne - man må godt kunne mærke at man træner :)Squats kan altid modificeres og man kan f.eks lave en 'Dyb squat' med baby. Her beskrives hvordan du gør:Placer dine fødder udad og hælene ind mod hinanden - bøj nu ned i center med numsen helt ned mod gulvet og og sænk hele din krop og din baby ned mod gulvet- lad baby´s fødder ramme gulvet og spænd op i dine baller når du strækker benene igen. Husk at når benene er helt strækt så pres hofter frem og spænd helt op i numsen.

Arme med baby

  • Hold din baby under armhulerne og hold fast. Start med baby tæt ved dit bryst og press baby væk fra kroppen (enten med baby´s ansigt med eller væk fra dig)
  • Bøj let i dine knæ og hold dine ben og fødder i hofte breddes afstand. Pas på lænden når du strækker dine arme frem kip dit bækkenet ind under dig selv (tænk på Michael Jackson - så skud hofterne frem)

God træning;)

Af Camilla Mamberg & Saseline


Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Likes

Comments