Goooood lørdag formiddag. Håber I er friske og har lyst til lidt træning med poderne) :)

Vi har fået så meget fed respons fra en masse af jer mamas derude på den første "Træning med baby" video, der blev lagt ud sidste lørdag (link nederst på siden), så vi håber I vil få ligeså stor glæde af at prøve kræfter med den her idag.

 

Squats med baby:

  • Stil dig med bred afstand mellen dine fødder.
  • Hold godt fat om din baby og vend ham/hende enten ind mod dig, eller væk fra dig. Nu bevæger du dig ned i bøjet ben. Fokuser på, at have vægten på dine hæle hele øvelsen igennem
  • Pas på du ikke svajer i lænden og husk at trække vejret –aktiver dine baller, så det er dem der arbejder når du skal op i strakt position igen og kleeeeeem ballerne sammen når du er helt oprejst igen.
 

Armbøjning på knæ med baby:

  • Placer dine knæ samlet og dine underben i kontakt med underlaget/gulvet.
  • Dine hænder skal placeres under dine skuldre og dine hænder skal vende ind mod hinanden.
  • Hofte og numse skal presses med ned når du bøjer dine arme således at du hele tiden er lige i kroppen.
  • Dit bryst kommer ned mellem dine albuer mod dine hænder. Albuerne skal dog væk fra kroppen.
  • Som en lille bonus kan du kysse din baby – som er lagt på underlaget/gulvet mellem dine hænder.Svaj og rund i lænden:
  • Kom ned på alle fire – og placer dine knæ i hofte bredtes afstand – hænderne under skuldrene.
  • Rund nu hele ryggen fra lænd til nakke og kig ind mod navlen. Når du modsat svajer i ryggen, så kig frem lige frem. Gentag dette et par gangePlanke:
  • Flex nu tæerne, så du lettere kan løfte dig selv og dine knæ væk fra underlag og gulv.
  • Sørg for din ryg er lang og lige det same gælder din nakke. Kig ned mod dine hænder.
  • Slap af i nakken og aktiver dine skulderblade, så du ikke "hænger" i det øverste af ryggen, men har en følelse af, at dine skulderblade er skudt op mod loftet.
  • Husk trække vejret og, at spænde rigtig godt op i din core.
Arme med baby 1:
  • Sæt dig på en stol med samlede fødder, knæ og ben.
  • Hold baby omkring talje og armhuler (reguler dette efter hvor stor din baby er – sikkerhed frem for alt)
  • Aktiver nu den core og stræk begge dine arme og din baby op mod loftet. Kontrolleret bøjer du nu armene og kommer tilbage og ned for at starte forfra – albuerne tilbage på yder siden af kroppen.
  • Vær opmærksom på, at vægten på dit barn afgør hvor mange gentagelser du skal udføre... og hold gerne pauser undervejs.
Arme med baby 2:
  • Stil dig med hofte bredtes afstand mellem fødderne og hold godt fast i din baby – enten med baby's ansigtet væk fra dig eller vendt ind imod dig.
  • Stræk nu begge arme op i skuldre højde og langsomt sænk arme/baby ned mod dine hofter.
  • Stræk armen tilbage og op i skuldre højde. Gentag denne øvelse så mange gange som muligt (dette reguleres efter vægten af din baby).
  • Undgå at svaje i lænden, aktiver din core (navlen ind mod rygsøjlen) og spænd i ballerne. Dine skuldre skal altid være nede og væk fra dine øre og det er helt fint at tage de pauser der er nødvendige.
 

Vi håber I vil få en super træning - måske både i dag og et par gange i løbet af ugen, indtil næste lørdag, hvor vi vender tilbage med flere øvelser til all the mamas out there. I må stadig rigtig gerne dele jeres oplevelser med os undervejs, det gør os så glade :)

Hvis du ikke fik set sidste uges øvelser og gerne vil prøve dem, så er der et link lige HER

Rigtig god træning

Camilla & Saseline

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Likes

Comments