Idag har vi endnu en Tabata træning, med andre øvelser end sidst. Man kan sagtens lave begge videoer, og tilføje lidt mave øvelser ved siden af, så derfor har vi tilføjet vores yndlings #britney100 video også.

WUHUW WORKOUT videoer filmet på Kurhotel Skodsborg Spa & Fitness

TABATA

CARDIO workout man vælger normalt 1 øvelse og gentager denne af 8 omgange. Men vi vælger 4 øvelser og gentager dem alle 4 af to omgange. Dette gør det lettere at holde fokus på din kropsholdning under øvelserne - og gør det muligt at give sig FULDT UD under alle 4 minutter som det tager at gennemfører en Tabata Workout.

Tanken er at man giver den fuld gas i 20 sek og holder pause 10 sek pause (men hold dig igang i din pause)

Side Lunge:

Et ben er bøjet parallelt og du tager samme hånd som det bøjede ben ned mod gulvet og gentager på den modsatte side.

Hold en lang og lige nakke/ryg og numsen skal bagud og brystet fremad.

Start i et slow tempo og bliv her indtil du føler du i kontrol og har styr på øvelsen. Herefter sætter du tempoet op.

Cross Down - vi nejer ned i begge ben og knæ:

Skiftevis kommer højre og venstre fod og ben tilbage og vi nejer ned i center. Tag din modsatte hånd med ned på gulvet og forbliv i bøjet ben.

Jumping Jacks:

Hop ud og ind med begge ben og brug dine arme således st hele kroppen er aktivt igang. Husk at træk vejret og hold et godt tempo.

Planke:

Spænd hele kroppen og hold din core (navlen skal ind mod din rygsøjle) og ballerne skal spændes. Skuldre bæltet skal presses op mod loftet og du skal kigge ned mod underlaget/gulvet. Bevæg nu dine fødde og ben ind-ind og ud-ud. Kør et roligt tempo og gradvist sætter du tempoet op.

Britney 100

Talje – Talje & Talje.

Placer tæerne i et V (dvs. ud til hjørnerne)

Bøj let i dine ben og aktiver dit center, din core og spænd op i ballerne.

Armene skal ned under knæet på ydre siden af benet. Sæt et tempo så du føler du har kontrol over bevægelser og øvelsen. PAS PÅ DIN LÆND – aktiver maven og spænd i ballerne.

Begge hænder bag nakken. Rolige kontrolleret bevægelser. Albuerne til siderne og ned mod ydre siderne af ben og lår.

En hånd bag nakken den anden arm ned langs siden – bevæg dig kun ned mod højre side (derefter venstre side)

Først langsomme bevægelser derefter sæt tempoet op men husk aktivering af baller og lænd så det ikke går i lænden.

I må meget gerne hashtagge #wuhuwworkout så vi kan følge med og se jeres workout på instagram, det syntes vi er fedt at kunne følge med i;)

God WORKOUT

Af Saseline & Camilla Malmberg

#mykindofworkout by Camilla Malmberg

Barre | TRX®| Powerbands™ | Catslide® | HEAT IT UP | Mobilefit & Reformer certificate instructor.

www.camillamalmberg.com

SE FLERE TRÆNINGSVIDEOER - b.la barre træning, pilates og masser funktionel træning , som kan laves alle steder på alle tidspunkter - ganske gratis lige HER

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Likes

Comments