Denne power workout tager kun 5 minutter at lave, men vi lover jer for at den virkelig er effektiv. Det eneste du skal bruge er et par køkken klude og dit gulv. Den kan selvfølgelig laves af alle, mødre, som ikke mødre. Men fordi den er så effektiv og hurtigt overstået, er den ideel til når din baby sover og du lige har oveskudet :)

POWER Workout CORE:

Træning med klude. Her skal I helt op i strakte, stærke arme. Alternativt kan du blive nede på dine albuer, gør du dette skal du trække numsen lidt op mod loftet så der er plads til at trække dine knæ ind under dig.

1. Slowmotion Mountain climber:

Kom ned i en planke og start med at begge ben er strakt ud. Hænderne skal være under dine skuldre. Undgå at svaje i lænden og falde sammen i skulderbladene ved, at holde en stærk og aktiv core hele øvelsen igennem

Skiftevis placerer du nu højre og venstre knæ ind under dit bryst og mave -sørg for at der er pause mellem dine ben skift.

2. Enkeltvis knæ und under dit center. I gen er udgangspositionen en planke. Prøv, så godt du kan, at spænde op i din balle når dit ben er strakt. Hold en pause når det nødvendigt. Start med højre side og derefter fokuser på venstre side.

3. Begge ben ud til siden. Det er vigtigt, at øvelsen er kontrolleret hele vejen. Denne øvelse handler ikke om smidighed - heller ikke for dig, som er smidig nok til at få benene langt ud til siderne. Kontroller dine bevægelser og udfør denne øvelse med fokus på styrke og kostant spænd. Få din vægt frem og husk hænderne skal være lige under dine skuldre. Den er en hård øvelse - men den er effektiv!

4. Ben enkeltvis ud til siden. Hold styr på din core (det gælder selvfølgelig alle øvelser). Fikser hofter og undgå at dette område bevæger sig. Hellere langsomme og kontrollerede repetitioner og færre af dem, end mange der bliver ukontrollerede.

5. Crunch. Start med begge ben ude og pres nu begge knæ ind under dit center. Når du strækker dine ben ud så aktiver dine balle muskler. Hvis du kan, så sæt tempoet lidt op, men kun hvis du kan uden, at øvelsen blive slasket. Det en en hård øvelse. Undgå, når du er ude i din planke, at du hænger og svajer i lænden. Hold dig løftet og vær stærk og aktiv i hele kroppen. Denne øvelse gentages så mange gange du kan

God træning;)

Af Camilla Mamberg & Saseline


Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Likes

Comments