Idag er det lørdag og så er der træning - WUHUW

Mange af jer er stadig med og det er så fedt og motiverende. Idag er der fokus på en masse små hjælpemuskler, lidt rotationsøvelser - og lidt ass... Husk at skalere op og ned i intensitet afhængigt af din form og styrke. Sæt i gang!!

Powertræning3 from Stay Wuhuw on Vimeo.

Balle øvelse:

Stil dig i 2. position. Placér dine ben i hoftebreddes afstand og lad dine tæer peje lige frem – saml hænderne foran ansigtet. Bøj begge ben, overkrop kommer fremover, og numsen tilbage. Stræk nu benene og når du er helt oppe skubber du hofterne frem og spænder alt hvad du kan i ballerne.

Bliv så nede og løft dine arme og hænder væk fra din krop. Nu bouncer du i dine ben og numsen vipper op og ned. Pas på ikke at svaje i lænden.

Gentag...

Balance:

Samlede ben og fødder. Hænderne i taljen – løft nu forsigtigt højre knæ lige op (hofte højde) gentag dette til venstre side. Gentag dette så mange gange som muligt.

Stil dig nu i en 1. Position med fødderne – dvs. dine tæer pejer udar og dine hæle er samlet. Placér nu armene som vist på videoen, hvor den ene arm pejer frem og den anden ud til siden. Nu løfter du dit højre knæ ud og op til siden – gentag på samme ben 5 gange og skift derefter side.

Gentag 2 eller 3 gange til hver side.

Sidestrækkere:

Fødder og ben i hofte bredtes afstand – bøj forsigtigt ned I begge ben (numsen bagud og overkrop fremover) Stræk benene ud og træk op til venstre side med højre arm. Gentag dette til højre side med venstre arm.

Sørg for at din nakke og dit blik følger din bevægelse så når du bøjer ned kig ned mod gulvet og når du strækker op og strækker over til siden så kigger du lige frem.

Balance med twist:

Stil dig med hofte bredtes afstand og stræk armene frem og saml hænderne. Albuerne skal ud til siden og skuldrene skal være afslappede og væk fra dine øre.

Løft højre knæ og twist nu din overkrop over mod højre side. Gentag med det venstre knæ og start med at tage det stille og rolige. Tempoet sættes op – sørg for at aktiverer det stående ben's balle og få et godt twist i overkroppen.

Lounges - frem og tilbage:

Stil dig med samlede fødder – hænderne i taljen. Træd et skridt frem bøj ned i begge knæ. Stræk begge ben og kom tilbage til oprejst position med samlede benene. Gentag 4 gange frem og tilbage. Skift side. Husk knæet SKAL være lige over din hæl/ankel og pas på dit knæ ikke hamre ned i gulvet når du bøjer dine ben ned mod gulvet. I denne øvelse er det især ballerne på det forreste ben, der skal arbejde.

Rigtig god træning

Af Camilla Malmberg og Saseline

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Likes

Comments