Trænings video filmet på Hotel Skodsborg

Start i en første position - hælene er samlet og fødderne peger ud mod hjørnerne.

Plié:

Når vi bøjer og strækker benene så husk din krops holdning. Skuldrene er fra ørene - din hage er løftet væk fra brystet og hænderne er på hoften. Albuerne er ude til siden.

Bøj ned i begge knæ, undgå at hælene løfter sig og sørg for at din numse bliver presset lige ned i center.

Navlen suger du ind mod din rygsøjlen og husk din vejrtrækning under hele din workout og SPÆND i dine ballerne når du strækker dine ben helt op.

Plié med puls:

Bliv nede i de bøjet ben og press nu ned i center i små bitte pulsede bevægelser - husk jo mindre bevægelse jo bedre.

Plié med skiftende hæl løft:

Løft skiftevis højre og venstre hæl væk fra underlag/gulv men bliv nede i de bøjet ben. Husk din kropsholdning - og træk vejret.

2. position bredstående stilling:

Husk din krops holdning - også i denne position. Når du bøjer ned i dine knæ så skal dine ankler være lige under dine knæ. Husk også her at spænd i dine baller når du strækker benene helt op igen.

Løft dine arme op og ud - husk skuldrene tilbage og ned - hagen løftet og kig lige frem. Bliv nede i de bøjet ben og puls nu i de små bevægelser.

Herfra løft højre og venstre hæl og bliv nede i begge bøjet ben. Din krop er i center og BEGGE knæ er bøjet.

Stil dig i 1 position - hælene sammen og dine fødder ud til hver side. Hold din kropsholdning og spænd ekstre godt i dine baller. Løft hælene fri fra gulvet/underlaget og langsomt placer hælene ned i underlag/gulvet igen.

Derefter op i tempo - bliv oppe på tæerne og hold balancen. Gentage igen og husk at bliv oppe i balance.

2. position bredstående stilling:

Bøj i begge knæ og aktiver hele din krop inden du sætter de små puls igang. Kom ned men kun halvt op. Løft begge hæle op og placer begge hæle ned igen. Balancen er udfordret i denne øvelse. Husk at bliv nede i de bøjet ben hele tiden.

Op og ned:

Stræk dine ben og bøj dem igen og tag begge dine arme med. Husk vejrtrækningen og nyd nu din bonus - bliv i de bøjet ben og start de små pulsede bevægelser.

Op på tå:

Kom op på tæer og samle hælene sammen. Nu bøjer vi i begge knæ ned mod center og og strækker benene igen. Vi bliver oppe på vores tæer under hele øvelsen og HUSK dine hæle SKAL forblive helt sammen.

Bøj i begge knæ og start de små bitte puls.

Læg muskler:

Tæer ud til siden hælene HELT sammen - løft op og ned på tæerne. Først langsomt og så i tempo. Skuldrene må ikke løftes op mod ørene - lang hals og kig lige frem.

Nyd den brændende fornemmelse :)

Arme:

Når du træner arme er det vigtigt at der er aktivitet og styrke ud igennem dine arme i dine bevægelser. Din core er aktiv, du spænder i dine baller og løfter dit hovede. Skuldrene tilbage og ned på plads.

Core:

1. Core med CROSS OVER

Kom op og ram modsat inderside af højre og venstre knæ. Husk aktiv core og at du hele vejen igennem trækker vejret. Kryds så meget over mod højre og venstre side.

2. Core med High Five

Ned og op med klap - HIGH FIVE over hovedet med din trænings partner. Hold inden pauser - følg hinanden og hav det sjovt :)

3. Core med løft - skiftevis højre og venstre ben og fød.

Ned og op med løft af benet og knæet og ram let tå mod tå. Crunch i din core og gentag ALLE 3 ØVELSER 2-3 omgange mere :)

Planke:

1. Planke med hånd/arm - skrå mavemuskler.

Stil dig i en stærk planke. Navlen er suget ind mod rygsøjlen og øverste del af skuldre bæltet er presset op mod loftet så vi ikke hænger i skuldre bladende.

Skiftevis placer din højre og venstre hånd/arm fremme foran din højre og venstre skuldre og hvis du laver denne øvelse med en trænings makker - så kørere i modsat hinanden.

2. Planke med bøjet og strækte knæ:

Stil dig i en planke og nu bøjer du begge knæ ned mod underlag/gulv - hvorefter du strækker begge knæ helt ud igen. Denne øvelse er MEGA hård så kør et par omgange men hold pauser imellem.

3. Barre Mountain Climber:

Planke med skiftevis højre og venstre knæ ind under bryst og mave region. Dog i et langsommere, men fokuseret tempo og STRÆK dine tæer under øvelsen når du løfter dine ben op og ind under din krop.

Se flere træningsvideoer HER

Få sunde opskrifter HER

Af Camilla Malmberg & Saseline

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Likes

Comments